YouTube permite, începând de miercuri, estomparea trăsăturilor
persoanelor din videoclipurile postate pe site, cu scopul de a masca
identitatea protagoniştilor înregistrărilor, informează AFP.
"Astăzi, lansăm funcţia «estompează faţa», un nou instrument care va
permite ascunderea trăsăturilor faciale din videoclipuri, prin simpla
apăsare a unui buton", a anunţat, miercuri, Amanda Conway, asociată a
site-ului YouTube, ce face parte din grupul Google.
"Întrucât cetăţenii continuă să aibă un rol crucial în furnizarea de
informaţii şi în partajarea de videoclipuri asociate cu drepturile
omului în lumea întreagă, YouTube se angajează să creeze instrumente mai
bune pentru a-i ajuta", a adăugat Amanda Conway.
Opţiunile pentru postarea online a videoclipurilor pe YouTube au fost
astfel completate prin integrarea funcţiei "Estompaţi toate feţele".
Utilizatorii vor putea să vizualizeze un mic rezumat al înregistrării
lor, cu feţele figuranţilor astfel mascate, înainte de a decide să
posteze sau să nu posteze pe site acel filmuleţ.
"Este o tehnologie emergentă, ceea ce înseamnă că ea poate să întâmpine
unele dificultăţi, ce constau în reperarea unor feţe, în funcţie de
unghiuri, luminozitate şi calitatea imaginii video. Este deci posibil ca
unele feţe să nu apară mereu estompate", a adăugat Conway.
Site-ul de partajare de fişiere video YouTube, proprietate a grupului
Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din
lume, potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american
Pew, publicat în Statele Unite la începutul acestei săptămâni. Acest
studiu a evidenţiat faptul că subiectele de actualitate au fost cele mai
căutate pe YouTube într-o perioadă de 15 luni, între 2011 şi 2012.
Seismul şi tsunami-ul din Japonia au reprezentat un subiect de interes
major, generând 96 de milioane de vizionări pentru fişierele video
referitoare la aceste catastrofe naturale, într-o singură săptămână, în
martie 2011.
"Anonimatul vizual din clipuri va permite oamenilor să partajeze şi mai
multe secvenţe personale filmate şi să se exprime în situaţii în care în
trecut nu puteau să o facă", a explicat Amanda Conway.
YouTube susţine că peste 72 de ore de înregistrări video sunt postate pe
site în fiecare minut şi că peste patru miliarde de fişiere video sunt
vizionate în fiecare zi.
*sursa: Gandul.info
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu